דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לחסוך בהוצאות ההדפסה והדיו? 

מאת    [ 07/05/2013 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 1773 פעמים ]

כמה אתם מוציאים על דיו בשנה? לפעמים כשיש מדפסת בבית משתמשים נוטים להדפיס הרבה מעבר למה שתכננו ובשל עלותו הגבוהה של דיו מקורי מוצאים עצמם משקיעים סכומים משמעותיים ולא מתוכננים על ההדפסה. לפני שאתם קונים מדפסת ומתחילים להשתגע כדאי לנסות להעריך את כמות ההדפסות שלכם ובהתאם לכך את הסכום שעליכם לפנות מראש לרכישת מדפסת ודיו.

כיצד להעריך כמות הדפסות וכמות דיו צפויה?

נכון, לא תמיד אפשר לדעת מה צופן בחובו העתיד אבל כדי להגיע לסכום סביר ניתן להעריך בצורה גסה את כמות הדיו שתצטרכו לרכוש במהלך פרק זמן נתון. הנה כמה מושגים שיעזרו לכם בחישוב העלויות:

• כמות מורצת – זו כמות דיו למדפסת שנמצאת בשימוש באופן השוטף. במצב אידאלי, כל הדיו שתרכשו יכנס לקטגוריה הזו וככל שאתם מדפיסים יותר כך סביר יותר שתתקרבו למצב הזה. 

• כמות עומדת – מתייחסת לכמות הדיו שנשארת במחסנית ולא מגיעה לידי שימוש- לאחר פתיחת ראש דיו לשימוש ישנה סכנת התייבשות, ואם לא משתמשים במדפסת לעתים קרובות מספיק חלק מהדיו יכול להפוך ללא זמין למרות נפח המחסנית המקורי. כשקונים מחסנית שמבטיחה X הדפסות יש לזכור שהחישוב נעשה על סמך כל הכמות במיכלית כולל הכמות העומדת, ולהשתדל לבחור מדפסת וראשי דיו שתואמים את קצב ההדפסה שלכם.

• רזרבה – בדרך כלל כדאי לשמור ראש דיו או טונר אחד להחלפה למקרה לא מתוכנן של אזילת הדיו, זאת כדי למנוע מצב בו נתקעים ללא יכולת הדפסה ברגע קריטי. ראשי דיו וטונרים סגורים באריזה נשמרים בוואקום ויכולים להחזיק בתנאי אחסון טובים חודשים ושנים, כך שסכנת ההתייבשות לא גבוהה.

• כמות נחוצה להדפסה – לכל מדפסת יש צריכת דיו שונה, וגם סוג ההדפסה משפיע רבות על קצב השימוש בדיו, לפני רכישת המדפסת חשוב לחקור ולהבין את קצב צריכת הדיו ואת השימושים להם המדפסת מתאימה יותר- גם חסכון של 10% בכמות הדיו לכל עמוד מודפס יכולה להתבטא במאות שקלים של חסכון בשנה.

שילוב המושגים יוביל אתכם להערכה לגבי הוצאות הדיו שלכם- לדוגמה במקרה של דיו למדפסת HP J5783, ובהנחה כי אנו יודעים שאנו מדפיסים כאלף עמודים בשנה: צריכת הדיו במדפסת שלכם מאפשרת הדפסת כ-200 עמודים לראש דיו, כמות של 5 ראשי דיו שחורים וכ-5 ראשי דיו צבעוניים בשנה אמורה להספיק. אם תכללו רזרבה ואת הסיכוי שאחד מהראשים יתייבש חלקית תגיעו לכמות של 6 ראשי דיו שחור ו-6 ראשי דיו צבעוניים, אמדן יציב וסביר להשקעה השנתית שלכם בדיו שנעה במקרה זה סביב אלף מאתיים שקלים בשנה למדפסת פשוטה. לעלות זו כדאי להוסיף את עלות הנייר- כמאה שקלים ל-500 דפי נייר באיכות טובה, כלומר כמאתיים שקלים בשנה באמדן שביצענו.

טיפים לצמצום העלויות:

ראשית חשוב להכיר את אפשרויות התוכנה- כשמדפיסים מסמך מ-Word לדוגמה, ישנה אפשרות לבחור את איכות ההדפסה מתוך מספר רמות כשהנמוכה בהן היא טיוטה (Draft), מצב בו צריכת הדיו יורדת משמעותית וההדפסה באיכות נמוכה. אלא אם כן מדובר במסמך סופי שתשלחו ללקוחות או שותפים, כדאי להשתמש במצב זה ככל האפשר כדי לחסוך בדיו.

שנית, ראשי דיו בכלל ודיו שחור בפרט מגיעים תמיד בשני גדלים, וראשי הדיו הגדולים יותר חסכוניים מאוד בעלות הממוצעת לעמוד מודפס- לפעמים עד 50% חסכון. הדפסה בצבע היא עסק בזבזני וכדאי לצמצם ככל האפשר את ההדפסה הצבעונית ולהדפיס טיוטות בשחור לבן עד המסמך הסופי. במקרה של מדפסת HP J5783 שצוין למעלה, אלף עמודים בשנה ידרשו רק שני ראשים מכל סוג בגודל XL, מה שינמיך את עלויות הדיו מכ-1200 שקלים לכ-600 שקלים, חסכון משמעותי.

לבסוף, חשוב לשים לב שמחירם של ראשי דיו מקוריים גבוהים מאד יחסית וניתן לצמצם עלויות ברכישת ראשי דיו ממוחזרים (ראשי דיו ריקים שמולאו מחדש בתהליך מיוחד) או ראשי דיו תואמים (המיוצרים על ידי חברות מתמחות המשווקות ראשי דיו דומים לאלו שמייצרות החברות הגדולות). שתי האפשרויות הללו עולות הרבה פחות מכל ראש דיו מקורי וללא ספק תרגישו את ההבדל במאזן הכולל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב